Garai hauek direla eta, bizitza eta gizartearen
zenbait aspektu aldaketak jasaten ari dira. Aldaketa hauek hezkuntza esparruan
ere eragin handia dute eta horregatik hezkuntza moldaketa ezberdinekin lan
egiten da gaur egun. Aldaketa hauek etorkizuneko umeek gizarteratzean
prestatzeko egiten dira eta alor batzuetan oinarritzen dira: ekonomikoki
prestatzea eta kulturalki prestatzea.
Hauek azken finean ez dira aldaketa bortitzak,
orain arte emandakoaren birmoldaketa inolako aldaketarik gabe baizik. Beraz
umeek ez diote garrantzirik ikusten ikastolara joateari.
Gaur egungo hezkuntza sistema ez dator bat
gaur egungo garaiarekin , industrializazio garaiko hezkuntza proiektua da eta
hau aldatzeko beharra dago
Beste aldetik bi motako ikasleria bereizteko
joera dago, ikasteko balio dutenak eta ez dutenak balio, hau hezkuntza
bereizketa eragiten du eta “balio ez duten” ikasleengan eragin handia sortuz,
gogoak kenduz. Honekin bat dator gaur TDAH sindromea diagnostikatzearen joerarekin.
Motibatuak edota distraituak dauden ume hauekin inolako kontrolik gabe
medikaziora jotzeko ohitura hartzen goaz, eta “trastorno de déficit de atención
” sindrome hau gero eta gehiago emateari.
Gaur egun, informazio garaian gaudela esan
dezakegu. Munduan informazio eta datu asko dago eta umeek klasean egotea baino
garrantzitsuagoa ikusten dute inguruko
deigarria den hori. Beraz klasean atentzio falta jasatea beharbada ez da
sindrome bat, eta inguruan dagoen erakarpenaren ondorio dela baizik
Eskolek industria antzera sorturik daude oraindik,
txirrina, ordutegi zehatza, sartzeko eta irteteko ordua, jolas ordua, gela
ezberdinak, espezializazioak… eta batez ere nabarmendu dezakegu adinaren
arabera antolatzea nahiz eta maila berdina ez izan.
Umeei pentsaraztea eragin behar diegu,
medikamentuekin lokartzea baino motibazioa pistu inguruan dagoenarekin
ikasteko, indibidualismoa ezagutzeko eta garatzeko. Imaginazioa, sormena,
aurrera pausuak emateko irrika, eta gauzak ezagutzeko gogoak eduki behar dituzte
eta ez liburuetan agertzen diren erantzun zehatzak ikasteari.
Gai honetan sakontzeko artikulu hau eskegitzen
dugu, honetan Hardvard ekin hezkuntza irakasle bati egindako elkarrizketa
agertzen da guzti honen inguruko iritziekin borobilduz. :
http://elpais.com/diario/2008/11/17/educacion/1226876401_850215.html
"Paradigmas del sistema educativo" bideoa:
BA AL ZENEKIEN...Zer denTDAH?
"Paradigmas del sistema educativo" bideoa:
BA AL ZENEKIEN...Zer denTDAH?
No hay comentarios:
Publicar un comentario