jueves, 1 de marzo de 2012

“PARADIGMAS DEL SISTEMA EDUCATIVO” bideoa

    Garai hauek direla eta, bizitza eta gizartearen zenbait aspektu aldaketak jasaten ari dira. Aldaketa hauek hezkuntza esparruan ere eragin handia dute eta horregatik hezkuntza moldaketa ezberdinekin lan egiten da gaur egun. Aldaketa hauek etorkizuneko umeek gizarteratzean prestatzeko egiten dira eta alor batzuetan oinarritzen dira: ekonomikoki prestatzea eta kulturalki prestatzea.

   Hauek azken finean ez dira aldaketa bortitzak, orain arte emandakoaren birmoldaketa inolako aldaketarik gabe baizik. Beraz umeek ez diote garrantzirik ikusten ikastolara joateari.

   Gaur egungo hezkuntza sistema ez dator bat gaur egungo garaiarekin , industrializazio garaiko hezkuntza proiektua da eta hau aldatzeko beharra dago

     Beste aldetik bi motako ikasleria bereizteko joera dago, ikasteko balio dutenak eta ez dutenak balio, hau hezkuntza bereizketa eragiten du eta “balio ez duten” ikasleengan eragin handia sortuz, gogoak kenduz. Honekin bat dator gaur TDAH sindromea diagnostikatzearen joerarekin. Motibatuak edota distraituak dauden ume hauekin inolako kontrolik gabe medikaziora jotzeko ohitura hartzen goaz, eta “trastorno de déficit de atención ” sindrome hau gero eta gehiago emateari.

    Gaur egun, informazio garaian gaudela esan dezakegu. Munduan informazio eta datu asko dago eta umeek klasean egotea baino garrantzitsuagoa  ikusten dute inguruko deigarria den hori. Beraz klasean atentzio falta jasatea beharbada ez da sindrome bat, eta inguruan dagoen erakarpenaren ondorio dela baizik

    Eskolek industria antzera sorturik daude oraindik, txirrina, ordutegi zehatza, sartzeko eta irteteko ordua, jolas ordua, gela ezberdinak, espezializazioak… eta batez ere nabarmendu dezakegu adinaren arabera antolatzea nahiz eta maila berdina ez izan.

    Umeei pentsaraztea eragin behar diegu, medikamentuekin lokartzea baino motibazioa pistu inguruan dagoenarekin ikasteko, indibidualismoa ezagutzeko eta garatzeko. Imaginazioa, sormena, aurrera pausuak emateko irrika, eta gauzak ezagutzeko gogoak eduki behar dituzte eta ez liburuetan agertzen diren erantzun zehatzak ikasteari.

    Gai honetan sakontzeko artikulu hau eskegitzen dugu, honetan Hardvard ekin hezkuntza irakasle bati egindako elkarrizketa agertzen da guzti honen inguruko iritziekin borobilduz. :

http://elpais.com/diario/2008/11/17/educacion/1226876401_850215.html

"Paradigmas del sistema educativo" bideoa:



BA AL ZENEKIEN...Zer denTDAH?

No hay comentarios:

Publicar un comentario